Uutta virtaa verkkovalmennuksella

Samaan tavoitteeseen on monta tietä.
Voisiko verkkovalmennus olla Sinun tapasi tehdä tavoitteestasi totta?

Verkkovalmennuksen etu verrattuna perinteiseen personal training valmennukseen on edullisuus ja joustavuus. Verkkovalmennus on huomattavasti henkilökohtaista kasvotusten tapahtuvaa personal training valmennusta huokeampi keino hankkia laadukkaita valmennuspalveluita niin yksityisille kuin yrityksillekin. Lisäksi verkkovalmennuksessa voit harjoitella paikasta riippumatta joustavasti omien aikataulujesi mukaan.

Verkkovalmennukseni on toteutettu Syke valmennusalustan avulla. Helppokäyttöinen mobiilisovellus mahdollistaa tehokkaan nykyaikaisen valmennuksen ja toimii kaikilla Android ja iOS-laitteilla.


Miten verkkovalmennus toimii?

  • Kun olet valinnut ja ostanut verkkokaupasta itsellesi sopivan valmennuksen, lataa laitteellesi applikaatio saamiesi ohjeiden mukaan
  • Helppokäyttöinen applikaatio ohjaa sinua alusta loppuun läpi valmennuksen
  • Verkkovalmennukset kestävät valmennuksesta riippuen 4-12 viikkoa
  • Yksittäiset ohjelmat sisältävät selkeät kirjalliset ohjeet, kuvat ja videot
  • Pystyt kellottamaan harjoitukset, joissa treenataan aikaa vastaan
  • Seuraat omaa kehitystäsi selkeiden tulosgraafien avulla
  • Voit tehdä omia muistiinpanojasi etenemisestäsi
  • Verkkovalmennuksen edetessä saat valmentajaltasi erilaisia muistutuksia, tsemppiviestejä ja-videoita sekä tehtäviä, jotka tukevat tavoitettasi
  • Valmennuksen aikana sinulla on mahdollisuus, koska tahansa kysyä ja olla yhteydessä valmentajaasi chat-toiminnon avulla

Miten valitset oikean valmennuksen? Verkkovalmennus vai perinteinen personal training valmennus?

Ennen kuin hyppäät mihinkään valmennukseen on tärkeää pohtia tavoitteitasi, mahdollisuuksiasi, haluasi panostaa tavoitteeseen sekä millaista valmentajaa etsit ja millaista apua toivoisit häneltä, jotta saavuttaisit tavoitteesi. Näiden asioiden merkitys korostuu erityisesti verkkovalmennuksessa, jossa henkilökohtaisia tapaamisia ei ole. Kun osaat vastata alla oleviin kysymyksiin, sinun on helppo valita itsellesi sopiva valmennus, päädyitpä sitten verkkovalmennukseen tai perinteiseen personal trainingiin.

Mikä on tavoitteesi?

Haluatko tehdä elämäntapamuutoksen, pudottaa painoa ja laihtua pysyvästi? Kaipaatko kiinteyttä vartaloosi? Haluaisit tehostaa rasvanpolttoa? Vai lisää liikkuvuutta ja apua tuki- ja liikuntaelinvaivoihin? Kun tiedät mitä tavoittelet, tekemisestäsi tulee selkeää ja toimintasi fokusoituu konkreettisesti niihin asioihin, jotka vievät sinua eteenpäin. Valitse valmennus joka tukee parhaiten tavoitettasi.

Millainen elämäntilanteesi on? Mitkä ovat mahdollisuutesi panostaa tavoitteeseesi?

Samaan tavoitteeseen on monta tietä. Jos elämäntilanteesi on tiukka ja olet stressaantunut jo valmiiksi, silloin todennäköisesti kannattaa valita lempeämpi lähestymistapa, joka ei kuormita ainakaan enempää. Esimerkiksi painonpudotukseen on monta tietä. Lähdetkö heti opettelemaan elämäntapoja, joiden avulla pystyt myös valmennuksen jälkeen elämään vai haluatko pikadieetin ja nopean painonpudotuksen, jolla pääset kesäksi kuntoon? Voi olla, että nopea painonpudotus kuulostaa tässä hetkessä houkuttelevalta, mutta onko sinulla resursseja toteuttaa tiukkaa ruokavaliota ja treeniohjelmaa tässä elämäntilanteessa, jotka mahdollistavat sen? Olisiko elämäntapamuutos ja painonhallinta parempi ratkaisu, jolla saisit kesäkunnon joka vuosi ilman erillisiä kuureja.

Elämäni on epäsäännöllistä. Olen pitkään pohtinut oman personal trainerin palkkaamista, mutta se on aina jäänyt kiireiden vuoksi. Voisikohan verkkovalmennus olla sittenkin minun valintani?

Matkustat paljon? Sinulla lapsia, joiden harrastukset ja menot vaikuttavat sinun tulemiseen ja menemiseen paljon? Juuri tällaisiin tilanteisiin verkkovalmennukset sopivat loistavasti. Verkkovalmennuksen ansiosta voit harjoitella silloin kun se sinulle sopii ja siellä missä sinä haluat. Huomioi valmennusta valitessasi kuitenkin elämäntilanteesi asettamat rajoitukset harjoittelulle. Jos matkustat paljon tai elämäsi on muuten epäsäännöllistä, kannattanee valita valmennus joka ei ole rakennettu pelkästään kuntosalilaitteiden ympärille vaan voit harjoitella välineistä riippumatta omalla kehonpainollasi.

En ole koskaan osallistunut verkkovalmennukseen. Minua hieman pelottaa millaista se on, koska minulla muutamia fyysisiä rajoituksia.

Valmennuksia on tänä päivänä pilvin pimein. Toiselle sopii toinen ja toiselle toinen. Jos sinulla on paljon fyysisiä rajoituksia tai kaipaat muuten henkilökohtaisempaa valmennusta, suosittelen valitsemaan perinteisen personal training valmennuksen.

Jos kuitenkin päätät valita verkkovalmennuksen, et jää yksin. Minun verkkovalmennuksieni takana on aito ihminen ja ammattitaitoinen personal trainer, joka välittää sinun etenemisestäsi vaikka emme näe tai treenaa yhdessä. Kun astut sisään verkkovalmennukseeni sinulla on mahdollisuus applikaation kautta ottaa yhteyttä koska tahansa valmentajaasi, jos ongelmatilanteita tulee. Lisäksi seuraan tuloksiasi ja tekemistäsi päiväkirjasi avulla. Jos kuitenkin muutat mielesi, haluatkin vaihtaa kesken matkan henkilökohtaiseen personal training valmennukseen, me järjestämme sen.

Mistä tiedän sopiiko valmentaja juuri minulle?

Ei ole olemassa yhtä ja ainoaa oikeata valmentajaa. Kuten lääkäriin mennessä, valitset valmentajan tarpeesi mukaan. Tutustu huolellisesti valmentajan taustaan ja valmennusfilosofiaan. Kannattaa myös tutustua valmentajan referensseihin, jotta varmistat että hän pystyy luotsaamaan sinut maaliin omissa tavoitteissasi. Maailma on täynnä hyviä ja osaavia personal trainereita, mutta sinun tulee valita itsellesi sopiva.


Miten verkkovalmennukset ovat tukeneet osallistujien tavoitteita?

Tavoite oli saada arkiliikuntaan säännöllisyyttä. Valmennus auttoi hahmottamaan päivän aikana tulleiden askelten määrän arkena ja viikonloppuna. Jatkossa askelmittari kulkee nilkassa mukana edelleen. Lisäksi valmentajan tekemät ohjelmat ovat hyviä, taukojumpan olen tehnyt töissä lähes joka päivä ja se tulee myös jatkumaan.

Puolison ja ystävän osallistuminen samaan valmennukseen tsemppasi yhdessä hankkimaan askelia. Ja tietysti mahtavan valmentajan tuki.

Valmennuksessa erityisen hyvää oli valmentajan kannustus, vaikka olen laiska.

Jätämme nykyään auton kaupan parkkipaikan kauimmaiseen ruutuun tai jätämme sen muuten kohteesta kauemmas jos ei tarvitse raahata autoon mitään painavaa.

Nyt pitää keskittyä siihen, että jatkan askelten keräämistä ja suunnittelen seuraavan viikon liikunnat ja niille vaihtoehdot etukäteen.

Tein kaikki ohjelman liikkeet läpi ja ne sopivat loistavasti tämän hetkiseen kuntoon.

En ole aiemmin tajunnut, mistä peruskunnon rakentaminen lähtee.

Tämä valmennus on auttanut jo nyt.

Huomaan muutoksia jo nyt. On pakko päästä liikkumaan joka päivä.

Tän päivän taukojumppa oli sairaan hyvä!

Kiitos muistutuksesta. Istuin juuri monta tuntia koneella.

Liity sinäkin joukkoomme.
Tehdään yhdessä tavoitteestasi totta jo tänään!


UUTTA!

Tee liikunnasta osa arkea!

  • Kesto 4 viikkoa
  • Alkaa joka maanantai